РОЗСЛАБЛЯЄМОСЬ
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКОЮ
При роботі з
гуртківцями важливо звертати увагу не тільки на виконання поставленої
цілі, а й на гармонійний розвиток дитячого організму. На зараз створено безліч
методів спрямованих на розслаблення та пониження напруги під час занять. В
даному описі я звертаю увагу на один з найбільш широко використовуваних –
фізкультхвилинка.
Оскільки і в школі, і вдома, і на
позашкільних заняттях діти найчастіше перебувають в статичному сидячому
положенні, я, як керівник гуртка включаю в розпорядок роботи фізкультхвилинку.
Вона має складатися хоча б з 3-4 вправ, та
займати 2-3 хвилини. Використовувати її треба розумно, щоб за короткий проміжок
часу зачепити найбільшу кількість застояних м’язових зон дитини, таких як
пальці, кисті рук, ноги, спина. Особливу увагу приділити останній, оскільки в
дітей віку початкової школи ще не відбулося окостеніння хребта, і довготривала
робота в незручному положенні може привести до порушень, таких як сколіоз,
неправильна постава та інших відхилень
від норми.
Слід зауважити, що страждають не тільки руки
і спина, а також сильному навантаженню підлягають очі дітей. Щоб уникнути
негативних наслідків і розслабити даний орган чуття, рекомендується робити з
вихованцями гімнастику для очей. Вона може проводитись у складі подовженої
фізкультхвилинки, чи ж окремим етапом розслаблення.
Можна використати різні існуючі приклади для
розслаблення та відволікання дітей. Найчастіше фізкультхвилинка - це віршований
твір чи розповідь, в якій використовуються загально відомі, легко
виконувані рухи. Може включатися музика
чи інший ефективний музичний супровід, такий як хлопки керівника, постукування
чи притоптування для надання ритму. Також можна підключати додаткове
спорядження типу олівців, різнокольорових листочків, але слідкувати, щоб діти
не поранили себе чи сусіда.
Слід уважно підбирати фізкультхвилинку, адже
вона має підходити для обраного виду виконуваної діяльності. Після склеювання
аплікацій, ліплення використовую даний віршований
приклад:
«Ми ліпили, ми трудились, Наші пальчики втомились.
А щоб далі працювати, Треба пальці розім’яти.
Руки вгору потягніть. І до сонця підстрибніть.
Всі присіли, встали враз, Знов чекає ліпка нас.»
Також використовую не лише цікаву, а й
корисну для збереження здоров’я вправа
«Світлофор»: діти рухаються, а керівник гуртка віддає команди, називаючи
кольори світлофору. Якщо керівник каже: «Червоний!», діти мають швидко
присісти, якщо «Зелений!» учасники продовжують іти й плескають у долоні, якщо
вони чують «Жовтий!», то мають зупинитися й підняти руки вгору. Вправа
виконується швидко и дозволяє розворушити дітей після тривалої однотипної
роботи за столом.
Гарною фізкультхвилинкою є гра «Пташки»:
Крильця пташки розправляють ( діти розводять руки в сторони).
Їх до сонця підіймають (руки вгору, потягнутись).
Потім можна політати (покрутитися навколо своєї осі,
махаючи руками, горувниз).
І комашок поганяти (виконуючи рухи вгору-вниз).
І комашок поганяти (виконуючи рухи вгору-вниз).
На галявину злетілись (присісти).
Там зернят вони наїлись (головою покачали, імітуючи дзьобання
зерна).
Потім знову полетіли
(покрутитися).
У гніздечко хутко сіли
(сісти на місця).
Також звертаю увагу, що діти швидко звикають
до однотипної праці, тому через декілька тижнів відволікти їх «старим» способом
може і не вийти. Для різноманітності ускладнюю завдання додатковими рухами,
вправами з непередбачуваним вихідним положенням, зміною темпу чи напрямку руху.
Після
вдало виконаної фізкультхвилинки діти будуть продовжувати працювати з новими
силами та свіжими ідеями!
Немає коментарів:
Дописати коментар